033 – 722 01 00 info@meritel.se

FAQ:s 

På den här hittar du  återkommande frågor och svar. Hittar du inte vad du söker?

Ta kontakt med mig på 033 – 722 01 00

Jag sitter i en lösning som jag inte är nöjd med och har bindningstid kvar, vad kan jag göra?

Svar:

Ta kontakt med mig så tittar vi igenom din lösning tillsammans och ser vad vi kan göra. Min rådgivning är alltid kostnadsfri.  

Jag har öppnat ett kontor utomlands och vill få med det i vår växel Hur gör jag då?

Svar: 

När du anlitar Meritel ser jag till att du får en nummerserie lokalt i det aktuellalandet och att det kopplas in i er växel. (Det är delvis växelberoende).

Vad är skillnaden mellan privat telefoni och en företagsväxel?

Svar:

Privat telefoni är det vi sysslar med när vi pratar med våra vänner, släktingar och andra människor vi kommunicerar med i våra privata liv. En företagsväxel har helt andra krav på sig. Här krävs kanske ett kösystem, en svarsgrupp så att kunderna slipper vänta – och om de måste vänta kan de få lite trevlig musik att lyssna på och återkommande meddelanden om att de inte är bortglömda. En företagsväxel fyller helt enkelt samma funktion som forna tiders växeltelefonist (om det nu finns någon som kommer ihåg en tid när de fanns).  

Varför är det bättre att ha ett fast nummer för företaget än ett mobilnummer?

Svar:

Ett mobilnummer är ganska anonymt. Ett fast nummer däremot, har en geografisk tillhörighet, du ser direkt att den som ringer från till exempel ett 033-nummer hör hemma i Borås och vet om vederbörande håller till nära dig eller inte. Med ett fast nummer blir det också väldigt mycket enklare att vilket företag din uppringare ringer från. Med fasta nummer får du också flera alternativ för att styra vem som svarar var och när. 

Kan jag använda Teams i en telefonväxellösning?

Svar:

Ja, Teams är numera en naturlig ingrediens i de allra flesta växellösningar.